Priser och betalning
Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms och eventuell frakt.
Betalningsvillkor finns angivna i kundvagnen beroende på vilket betalningssätt du har valt.
Ångerrätt
Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt enligt Distans- och hemförsäljningslagen. Ångerfristen börjar gälla från den dag du mottagit varan eller en väsentlig del av den.
Om du ångrar ditt köp måste du alltid kontakta PurePasta via epost : info@purepasta.se innan du returnerar varan till oss. Du som kund står själv för returkostnad vid ångrat köp. (Varan ska skickas tillbaka till PurePasta inom 14 dagar.) Är det däremot fel på varan handlar det om en reklamation, och då är det PurePasta som ska stå för returfrakten.
Om du som kund väljer att ej hämta ut/ta emot din beställning returneras denna till PurePasta. Du som kunden har då skyldighet att betala för de kostnader som uppkommer. (frakt, returfrakt, postförskott, expeditionsavgift samt emballage.). Avgiften vid ej uthämtat paket är fn. 300 kr inkl.moms. Fakturering sker av Klarna AB.
Tänk på att om du ångrar ett köp, och inte vill bli debiterad för outlöst försändelse, måste du först hämta ut paketet och sedan returnera försändelsen enligt beskrivningen här ovan.
Återbetalningsskyldighet
Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 14 dagar från den dag då vi tog emot varan.
Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.
Privat Policy
När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.
Dina uppgifter kommer inte att säljas vidare till någon tredje part.
Cookies
Denna webbutik använder sig av cookies enligt Electronic Communications Act, 25 juli 2003. En cookie är en liten textfil som lagras på din dator och som innehåller information för att hjälpa webbutiken att identifiera och följa användare. Cookies finns som sessionscookies och som cookies som lagras permanent på din dator. Under tiden för ditt första besök i webbutiken blir din webbläsare tilldelad en sessionscookie som är unik och som används för att inte blanda ihop dig som användare med andra användare. För att kunna använda webbutiken bör du tillåta cookies i din webbläsare. Denna typ av cookie används enbart för att ge dig som besökare en bättre upplevelse och support och lagrar inga personlig uppgifter om dig. Cookies kan raderas. I denna webbutik används cookies exempelvis för att hålla koll på din kundvagn, dina inställningar och vilka sidor du besökt för att kunna ge dig en bättre kundupplevelse och support.
Returer
Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig.
Leveranssätt
Alla försändelser sker via en DHL Servicepoint då alla leveranser går genom DHL.
Här hittar du din närmaste DHL Servicepoint: DHL Servicepoint
Leveranstid
Försändelserna utgår från Imsperium Foods ABs lager i Vellinge.
Beställningar hanteras och skickas ut inom 48 timmar under vardagar.
Normal leveranstid är 1 till 4 vardagar beroende på var i landet du bor.
Fraktkostnad
Fraktkostnaden baseras på en fast avgift, oavsett vikt eller leveransort i Sverige.
För beställningar som understiger 500 kr är fraktkostnaden 49 kr per leverans.
För beställningar som överstiger 500 kr är fraktkostnaden 0 kr per leverans, dvs fraktfritt.
Avgift för outlösta paket
Vid outlösta paket debiterar vi en avgift om 300 kr (inkl. moms) för att täcka de avgifter som uppkommer i samband med att paketet går i retur till oss.
Transportskadade varor
Om en vara skadas under transporten, ska skadan anmälas omgående till speditören på DHL Servicepoint.
Du kontaktar även oss för reklamation då vi ansvarar för att leveranserna kommer fram till dig välbehållna.
Force majeure
Skulle purepasta.se på grund av omständighet, som kan anses ligga bortom purepasta:s kontroll (”Force majeure”), vara förhindrad att utföra våra åtaganden gentemot dig, utgör detta inte ett avtalsbrott.
Även vid Force majeure-situationer kommer purepasta.se alltid att i möjligaste mån försöka utföra våra åtaganden och i de fall där detta inte är möjligt i skälig omfattning kompensera dig.
Tvist
Vid en eventuell tvist hänvisar vi till Allmänna Reklamationsnämnden. Vi följer alltid Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.
Produkter som erbjuds av purepasta.se tillhandahålls av:
Imsperium Foods AB
Mobilgatan 6
235 39 Vellinge
e-post: info@purepasta.se
Organisationsnummer: 559092-2901